fredag 3 januari 2014

DIY projekt

Tänkte visa lite bilder på vårt DIY projekt på kontoret. Min sambo är en händig man, när han vill och när han känner att han har tid...

Innan jag startar ett projekt gör jag en "mindboard", det innebär att jag funderar ut innan hur jag vill att slutprojektet ska se ut. Ibland ritar jag, ibland hittar jag bilder som på ett eller anat sätt kan ge mig inspiration. 

I höstas tog han iallafall och snickrade ihop två skrivbord till oss (han arbetar hemifrån), mycket enkel variant men snygg och prisvärd.

Han började med att åka till brädgården och köpa hem virke, mått och bredd är individuellt, använd det som du tycker är snyggast. 

Vanliga benbockar från det stora varuhuset blev grunden. Brädorna slipades och betsades i en vit kulör.


Efteråt skruvades brädorna ihop och måttanpassades efter bredden på benbockarna.


Vi gjorde som sagt två stycken.



En förebild innan jag fick gå loss på "piff" 

Nu är det roligaste framför mig, att sätta känslan, att få till rummet så som jag föreställt mig i mitt huvud. Det är också det svåraste, för vi är visst två som ska bruka rummet... 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar